Vad är ditt släkte?
Hjältar kommer från en bred bakgrund, och du behöver välja ditt släkte. Alltifrån kraftiga dvärgar till smidiga alver, hotfulla orker, ostyriga människor, och andra som förenas för att söka lyckan i livet.
Historia
Detta folkslag är nyfiket och duktiga på det mesta, men är sällan mästare i något. De är en av denna världs urarter och är ofta inblandade i det mesta i historien.
Förmåga
Adaptiv: Människor är påhittiga och kan lösa sina problem på fler sätt än andra raser.
Egenskaper
Språk: Du kan Gemen och får välja ett valfritt språk.
Ett robust och envist folk med många hantverksmästare i sin historia. Dvärgarna är det äldsta av ursprungsfolken till denna värld och lever ofta under jord eller bland bergen.
Förmåga:
Långsint: Dvärgar motiveras av tidigare oförrätter, och kan enklare angripa någon som gjort dem skada.
Språk: Du kan Gemen och Dvärgiska. Mörkersyn: Du kan se skapligt väl i mörker.
Detta folk är omhändertagande och skötsamma. De är kvicka på fötterna, och de har länge skött om djur och jordbruk.
Svårfångad : Halvlingar kan lättare undvika angrepp och attacker.
Språk: Du kan Gemen och Halvling.
Detta folkslag är ofta nära vänner med naturen: skogar, grottor och berg är alla hem till alver. Alverna kom till denna värld från älvlandet för länge sedan.
Inre Frid : Alver kan meditera djupt och läka fler skador under sin vila.
Språk: Du kan Gemen och Alviska. Mörkersyn: Du kan se skapligt väl i mörker.
Ett rörligt och fjäderbeklätt folkslag med välkänt dåligt humör. I deras utveckling från fåglar har de utvecklat armar och händer istället för vingar.
Förmågor
Vresig: När fågelfolk blir arga lyckas de med allt lite bättre, utom att just tänka. Vattenavstötande: Fågelfolks fjäderdräkt gör dem till utmärkta simmare.
Språk: Du kan Gemen och Fågelspråket. Mörkersyn: Du kan se skapligt väl i mörker.
Rovdjuret lurar ännu i vargfolkets sinnen till olika grad beroende på person. De besitter en högtstående intelligens, och har en tendens att försjunka i grubblerier över världens mysterier eller felaktigheter.
Jaktsinne : Vargfolk är utmärkta jägare och kan både spåra sitt villebråd och göra ner det på effektivt sätt.
Språk: Du kan Gemen och Varg. Mörkersyn: Du kan se skapligt väl i mörker.
Drakfolk är ett storvuxet folk som skapats av drakarna och bär deras utseende. De är ambitiösa och ibland skrämmande, men de är mycket civiliserade.
Drakvrål: Drakfolk kan vråla för att skrämma fiender.
Språk: Du kan Gemen och Drakspråk. Mörkersyn: Du kan se skapligt väl i mörker.
Kobolder är ett kortvuxet och smidigt drakfolk känt för sin lekfullhet. De skapades för att vara drakarnas hjälpredor och vakta deras gömmor.
Kräla, böna och be: Kobolder kan böna och be för att förleda motståndares fokus.
Celestialer är knutna till Gudarna själva och bär en antydan av deras förmågor och utseende. De skickades till världen kort innan utvandringstiden och hjälper ännu till där de kan.
Gudarnas Kall : Celestialer kan skydda en person eller en plats mot magiska attacker från besvärjare eller odjur.
Språk: Du kan Gemen och Celestial. Mörkersyn: Du kan se skapligt väl i mörker.
Infernaler är enligt legender knutna till demoner och bär en antydan av deras magi och utseende. I övrigt är de ett försiktigt och välkommande folk, med historia i utsatthet och fördomar.
Ljudlöst Meddelande : Du kan telepatiskt kommunicera med personer i din närhet.
Språk: Du kan Gemen och Infernaliska. Mörkersyn: Du kan se skapligt väl i mörker.
Kattfolket är rörligt och smidigt, vilket gör dem till populära skådespelare och bra för räddningstjänst, men också väldigt användbara i kriminella kretsar.
Klor : Kattfolk har infällbara klor som kan användas till att klättra, till och med på vertikala ytor.
Språk: Du kan Gemen och Kattspråk. Mörkersyn: Du kan se skapligt väl i mörker.
Detta folk söker tålmodigt frihet och upplevelser. Deras långa liv gör dem till utmärkta krönikörer och deras skal ger dem skydd för faror som lurar i världen.
Skal : Sköldpaddsfolk kan dra in sina lemmar och huvud i skalet för att skydda sig i strid.
Språk: Du kan Gemen och Akvatiska.
Detta sagolika folk med getfötter och horn är ett gladlynt släkte med musik i blodet. Glädje och frihet är vad Satyrerna värnar om mest och de tenderar att leva i nuet snarare än att grubbla om framtiden.
Stångas : Satyrer kan använda sina horn för att stånga bort en fiende.
Språk: Du kan Gemen och Alviska.
Ett kortväxt och ettrigt folk som ofta gömmer sig i skuggorna. Deras drivkraft finns i deras envishet och lojalitet mot sin familj.
Hyperventilera: Gobliner kan fokusera sin stress efter de blivit skadade för att få tillbaka viljestyrka.
Språk: Du kan Gemen och Orkiska. Mörkersyn: Du kan se skapligt väl i mörker.
Detta storväxta folkslag kan vara skrämmande i första anblick, men behöver inte vara farliga. Deras passion och naturliga styrka kommer från årtusenden av nomadiskt liv i hotfull miljö.
Orkslag: När Orker får in en grym träff gör de mer skada än andra.
Språk: Du kan Gemen och Orkiska.
Detta är det minsta av de civiliserade folken, men också ett av de mest nyfikna. Deras uppfinningsrikedom är svårslagbar när det gäller djurhantering, magi eller teknologi.
Tala med Smådjur: Gnomer kan tala med smådjur.
Språk: Du kan Gemen och Gnomiska. Mörkersyn: Du kan se skapligt väl i mörker.
Vad är ditt yrke?
Ditt yrke berättar vad din rollpersons huvudsyssla och kall är i denna magiska värld.
Beskrivning
Barbarer, oavsett deras ursprung, är definierade av sin bärsärkagång under strid: En vildsint och okontrollerad vrede. Alla barbarer kan gå in i ett bersärkstillstånd där ilskan tar över, vilket ger dem övermänsklig styrka och motståndskraft.
Bärsärk : Under dina raseriutbrott kan du slåss bättre, men lämnar dig öppen för inkommande attacker.
Barder är sångare, musikanter och underhållare. Minnet av forna tiders bragder och rikedomar hålls levande av dessa tonskapare.
Tonkonst: Med musik, sång eller annan konstform kan du inspirera vänner eller hämma motståndare på slagfältet.
Med en ordentlig hammare, murbruk och spatel kan en skicklig hantverkare slå gudarna med häpnad. Hantverkare är drivna av en högtidlig mission att bringa ordning och fasta strukturer ur kaos.
Gesäll : Med verktyg i hand kan du skapa ny utrustning och vapen, eller vässa någons nuvarande!
Jägaren lever för jakten och fångsten. De finner sinnesfrid och hämtar sina krafter från den otämjda vildmarken.
Djurvän : Du kan skaffa och träna djurföljeslagare för att ha med på dina äventyr.
Det är genom att följa svärdets väg som krigaren förtjänar sitt levebröd. Det betyder dock inte att alla krigare är blodtörstiga. De kan också vara överraskande sentimentala, med en fallenhet för tårar och kamratliga omfamningar.
Snabba Reflexer : Du kan strategiskt få försprång i en strid, tack vare din stridskonst.
Lärda individer samlar kunskap om världens beskaffenhet och dimhöljda förflutna. Lärda är oftast välbevandrade inom sägner, legender och mytiska berättelser, och har lärt sig att tyda uråldriga språk och glömda skriftsystem.
Allvetare : Kunskap och insikt är din starka sida, både när det gäller svåra beslut och hur ett monster bäst bekämpas.
Magiker har lärt sig att styra de uråldriga krafter som genomsyrar naturen och världens urstrukturer. De olika skolorna har sin syn på vad magi är och hur det fungerar.
Magi : Med gester och ord väver du om verkligheten till hur du vill ha den. Med besvärjelser kan du hela, skapa, skada eller förändra något i din närhet.
Att köpa billigt och sälja dyrt är nasarens gyllene levnadsregel. Ingen handelsvara är ointressant, inga affärsuppgörelser för små och obetydliga.
Silvertunga : Efter många år av handel är du mästare i sociala situationer och kan dessutom prata till dig bättre priser.
Riddaren har svurit trohetsed till någon form av världslig eller andlig överhet, exempelvis en riddarorden, furste eller gudom. Denna trohetsed är grundbulten för riddarens världsåskådning och fysiska existens.
Beskyddare : Du kan aktivt skydda en vän som blir angripen genom att ställa dig ivägen.
Skummande vågor och skutor som oförskräckt stävar genom mörka vatten är sjöfararens domän och levnadskall. Vissa sjöfarare är för evigt svurna åt de stora haven, andra håller sig till floder och sjöar.
Hal som en ål : Du är slingrig i strid och kan ducka undan fler angrepp.
Tjuvar betraktar sig som yrkesmässiga experter, specialiserade på att bemäktiga sig andras egendom. Många tjuvar organiserar sig i gillen, andra sätter en ära i att verka utan bindningar och tar sig ensamma fram genom natten och skuggorna.
Tjuvkonster : Smygattacker är ditt levebröd, och efter år av träning kan du utföra en när som helst.
Vem är din Rollperson?
Här beskriver du din rollpersons personlighet. Vilka drivkrafter motiverar dig? Hur uppträder du? Vad har du för skavanker?
Utseende
(Valfritt) Vi rekommenderar att du hittar en bild för din karaktär. Detta kan lätt göras via hemsidor såsom Google eller Pinterest. Sök bara efter din karaktärs ras och yrke kombinerat, gärna på engelska, så kommer du få massor av förslag.
KONTAKTINFO
Varukorg